Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961

Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961 - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961
link : Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961

Baca juga


Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961

MAHKAMAH Sesyen Sivil Ipoh hari ini mengarahkan Plus Malaysia Berhad (PLUS) membayar sebanyak RM158,961 kepada balu pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Allahyarham Imran Kamali Ahmad Nadzirin, 45, yang maut selepas motosikal ditunggangnya terbabas di Kilometer 342.6 Lebuhraya PLUS arah selatan di Tapah akibat melanggar bongkah kayu pada 29 April 2015.

Hakim Sunita Kaur Jessy, mengarahkan bayaran itu dibuat selepas mendapati tuntutan plaintif Hawa Liyana Hashim, 34, adalah 100 peratus munasabah.

Sunita Kaur mengarahkan PLUS membayar RM145, 961 sebagai pampasan dan RM3,000 kos pengebumian serta RM10,000 sebagai kos berkabung isteri.

Hawa Liyana yang diwakili Sukhdave Singh memfailkan saman terhadap PLUS pada Oktober 2016 dan kes berkenaan dibicarakan selama sehari pada 22 Mei lalu dengan pihak plaintif memanggil dua saksi, manakala PLUS yang diwakili Siti Aimuni Abd Latif mengemukakan tiga saksi.

Dalam kejadian 11.45 pagi 29 April 2015 mangsa, Imran Kamali yang dalam perjalanan pulang dari bertugas untuk Pilihan Raya Kecil (PRK), Permatang Pauh, Pulau Pinang dengan menunggang motosikal Harley Davidson terbabas selepas dipercayai terlanggar bongkah kayu di lebuh raya berkenaan dan maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah.

Sementara itu, Hawa Liyana yang ditemui di luar mahkamah melahirkan bersyukur atas keputusan itu yang dianggapnya membela kematian Allahyarham.

“Harap pihak yang berkenaan tidak cuai dalam memastikan keselamatan pengguna lebuh raya terutama membabitkan objek-objek asing di atas lebuh raya yang membahayakan nyawa pengguna,” katanya.

Menurutnya, ketika kemalangan itu berlaku dia sedang mengandung lima bulan dan Allahyarham meninggalkan dua cahaya mata perempuan berusia 8 dan 2 tahun selain arwah turut mempunyai dua lagi anak berusia 18 dan 16 tahun hasil perkahwinan pertama.

 

Sumber: Harian Metro



Sumber Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tyfa2y

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961

Sekianlah artikel Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bongkah kayu atas jalan raya sebabkan kematian, Mahkamah arah PLUS bayar RM158,961 dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/bongkah-kayu-atas-jalan-raya-sebabkan_28.html

Subscribe to receive free email updates: