Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan

Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan
link : Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan

Baca juga


Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan


Baru berusia 11 tahun, Supanida Apaiwong telah mendaftar untuk memasuki program ijazah di Universiti Thammathirat di Sukhothai, Thailand.

Semasa beliau berumur 9 tahun, dia telah menyiapkan sebanyak 36 unit kursus dan baru-baru ini beliau telah selesaikan Kursus Undang-undang Awam dan Pengenalan Pengurusan. Disamping itu, gadis kecil ini telah menyempurnakan semua ini semasa di pendidikan rendah beliau

Pada masa yang sama dia telah mendaftar diri di Open University Rattana Suksa School di daerah Thung Song Nahkhon.

Ibunya, Anujara Kwandee memberitahu bahawa anaknya itu ketika berusia 7 tahun sudah pandai menulis seperti orang dewasa. Dia kemudiannya mula mencari lebih banyak aktiviti untuk diberikan kepada anaknya. Apabila Supanida capai umur 9 tahun, beliau memutuskan untuk daftarkan anaknya ke program pra-ijazah di Universiti.

Beliau mengambil pendidikan jarah jauh (pjj), dan di Universiti tersebut menyediakan satu cara untuk pelajar pada semua peringkat umur untuk mengambil kursus yang diinginkan yang kemudiannya boleh dikreditkan ke ijazah sarjana muda. Pelajar-pelajar tersebut boleh belajar di mana sahaja, tetapi mereka perlu mengambil peperiksaan di tempat-tempat yang telah ditetapkan oleh Universiti.

Supaida begitu teruja apabila dia mula mendaftar dalam program itu. Ujian pertamanya adalah tentang "Kemahiran hidup" dan dia berjaya lulus ujian tersebut.

Walaupun dia dianggap genius oleh orang kampungnya, Supanida turut menjalani kehidupan normal di kampung. Menurut ibu Supanida, selain hobinya yang suka belajar dan membaca, beliau juga diberi peluang untuk berseronok dengan kawan-kawannya di kampung beliau.

Universiti itu berkata, Supanida adalah model yang terbaik untuk program ini kerana dia dapat membuktikan bahawa tidak ada halangan tentang pendidikan mengikut dari status umur atau kesibukan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sJ8Cl5

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan

Sekianlah artikel Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Baru berusia 11 tahun, telah daftar "degree" untuk kursus perundangan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/baru-berusia-11-tahun-telah-daftar.html

Subscribe to receive free email updates: