5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu

5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu
link : 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu

Baca juga


5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu

Semalam, kita dihebohkan dengan berita pemergian penyanyi Indonesia, Julia Perez. Ramai yang tidak tahu bahawa arwah menjadi inspirasi bagi ramai orang kerana banyak kebaikan² yang arwah lakukan ketika hayatnya..
Subhanallah. Tak ramai mampu lakukan kebaikan begini.

Semalam, kita dihebohkan dengan berita menyedihkan pemergian penyanyi Indonesia, Julia Perez. Bukan hanya rakan-rakannya saja yang berduka, masyarakat juga turut merasa kehilangan. Sosok yang mesra dipanggil Jupe ini rupa-rupanya mempunyai komitmen yang tinggi pada pekerjaannya dan sangat setia kepada rakan-rakannya.

Walaupun tidak banyak sangat berita tentangnya didengar, Jupe merupakan inspirasi bagi sesetengah orang kerana banyak kebaikan-kebaikan yang arwah lakukan. Berikut disiarkan laicikang.com perbuatan baik yang pernah dilakukan Jupe seperti yang dipetik dari boombastis.com.

1. Menjual kereta Demi Membantu Pembangunan Masjid

Jarang sekali ada orang yang rela menjual kereta kesayangannya dan menyalurkan kesemua hasil jualannya kepada pembangunan masjid. Namun, Jupe terbukti seorang yang baik hati apabila sanggup menjual kereta Range Rover-nya untuk membantu pembangunan masjid di Papua.

2. Membantu Memajukan Pendidikan di Timur Indonesia

Walaupun tidak turun secara langsung untuk mengajar di tempat terpencil, Jupe berusaha membantu memajukan kawasan-kawasan mundur di Timur Indonesia dengan memberi sumbangan kewangan yang besar. Arwah berharap pendidikan di sana tidak jauh tertinggal dengan pendidikan anak-anak di Jawa.

3. Memberi Semangat Pesakit Kanser Lain-lain

Penyakit kanser, khususnya yang kanser menyerang pangkal rahim seperti yang dialami Allahyarham Jupe merupakan salah satu penyebab kematian tertinggi di dunia. Setiap hari, ada sahaja pesakit baru yang diperiksa mengalami penyakit tersebut. Jupe merasakan penderitaan mereka dan selalu memberi semangat pada sesama pesakit kanser untuk terus berjuang.

4. Menolak Hidup Berfoya-foya

Selebriti biasanya terkenal dengan kehidupannya yang cukup mewah. Dengan status Jupe, pasti dengan mudah untuk arwah boleh mengumpul barangan mewah dan sertai pelbagai pesta. Namun arwah menolak gaya hidup seperti itu dan memilih untuk tetap hidup dalam low profile. Pada ketika tahun baru, arwah bahkan menolak untuk merayakan pesta atau mengisi acara kerana ingin berkumpul bersama keluarga.

5. Memberi inspirasi kepada wanita

Tidak kurang juga manusia yang mengecam arwah. Sedangkan, tiada siapa yang boleh menilai seseorang melainkan yang Maha Kuasa. Arwah pernah berkata bahawa perempuan tidak perlu merasa terhina atau malu dengan apa yang mereka miliki. Arwah juga membuktikan bahawa wanita masih boleh tampil cantik walaupun sedang terbaring lemah di hospital.

Kata orang, Tuhan sayang orang baik sehingga memanggilnya pulang terlebih dahulu. Mungkin itulah yang berlaku pada Allahyarham Jupe. Apa-apa pun, kita sebagai umat Islam hanya perlu berdoa semoga apa yang Jupe lakukan semasa hidupnya bermanfaat bagi sesama manusia dan semua amalannya diterima oleh Tuhan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rlaCv9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu

Sekianlah artikel 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 5 Perbuatan Baik Julia Perez Ketika Hayatnya Yang Ramai Tidak Tahu dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/5-perbuatan-baik-julia-perez-ketika.html

Subscribe to receive free email updates: