4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur

4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur
link : 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur

Baca juga


4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur

Salah satu perkara untuk membuatkan puasa seseorang itu lebih barakah adalah dengan bangun sahur. Bangun sahur pun dapat pahala.

Tapi, ramai di kalangan kita yang selepas sahur je mesti akan terus tidur. Sebenarnya tabiat anda itu sangat bahaya untuk kesihatan.

1. Pedih ulu hati

Jika kita terus tidur sejurus selepas makan, proses pencernaan menjadi tidak lancar. Kesannya kita akan merasakan kesakitan pada hati dan rasa panas pada tekak.

2. Berlaku Refluks

Apabila tidur selepas sahur, saat bangun dari tidur, akan timbul rasa pahit pada mulut dan kerongkong akan panas. Kemungkinan tubuh anda mengalami refluks. Refluks adalah penyakit yang timbul akibat kelemahan injap antara hati dan kerongkongan yang mengakibatkan rasa seperti dada terbakar.

3. Lebih Mudah Terdedah Strok

Jika anda tidur selepas sahur, kemungkinan besar boleh diserang strok. Hal tersebut telah dibuktikan oleh para saintis perubatan.

4. Sakit Kepala

Tidur selepas sahur juga akan mengakibatkan leher menjadi sakit. Apabila bangun, kita tidak akan mendapatkan kesegaran melainkan hanya sakit yang akan kita terima, terutama bahagian belakang kepala.


Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rkUbUj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur

Sekianlah artikel 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 4 Bahaya Jika Anda Tidur Selepas Makan Sahur dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/4-bahaya-jika-anda-tidur-selepas-makan.html

Subscribe to receive free email updates: