Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan

Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan
link : Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan

Baca juga


Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan


KUALA TERENGGANU: Seorang tauke balak didenda RM15,000 dan penjara sehari oleh Mahkamah Sesyen hari ini selepas dia mengaku bersalah terhadap pertuduhan cuba memberi rasuah kepada pegawai Jabatan Perhutanan Negeri Terengganu pada Jun tahun lalu.

Chow Kwee Chai, 48, dituduh cuba memberi rasuah berjumlah RM2,000 kepada Pegawai Jabatan Hutan, Ilias Awang, sebagai balasan tidak mengambil tindakan ke atasnya kerana lori muatan balak miliknya yang diletakkan di tepi jalan tidak membayar cukai di bawah Akta Perhutanan Negara 1984.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu di Mukim Bijai, Kemaman pada 12.30 pagi, 9 Jun 2017 mengikut Seksyen 17(b) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (Akta 694) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 24 akta sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda 5 kali ganda nilai suapan atau RM10,000 atau mana yang lebih tinggi.


Hakim Mohd Haldar Abd Aziz memerintahkan Chow menjalani hukuman penjara 6 bulan jika gagal membayar denda itu.

Tertuduh yang diwakili peguam Farhan Read membayar denda itu.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya SPRM Amer Abu Bakar Abdullah. #sumber


Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan

Sekianlah artikel Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tauke Balak "Di Denda" RM15,000 Cubaan "Rasuah" Pegawai Jabatan Hutan dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2018/02/tauke-balak-di-denda-rm15000-cubaan.html

Subscribe to receive free email updates: