Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM

Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM - Hallo sahabat SAPA MALAYSIA , Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Sukan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM
link : Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM

Baca juga


Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM



SHAH ALAM - Rombakan besar-besaran melibatkan peringkat tertinggi dalam semua jabatan dalam Polis Diraja Malayasia (PDRM) dapat menaikkan semula imej badan berkuasa itu susulan kes rasuah dan salah guna kuasa melibatkan beberapa anggotanya di Melaka, bulan lalu.

Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata, tindakan tersebut wajar diberi pujian dan disokong oleh masyarakat.

“Rombakan dalam sesuatu jabatan selalunya untuk menambah baik sesuatu jabatan. Ia menentukan strategi pasukan terbabit dalam usaha bagi menangani ancaman yang serius dalam negara,” katanya kepada Sinar Harian.

Selain rombakan dilakukan disebabkan sesuatu isu yang tidak baik dalam PDRM, menurutnya, matlamat rombakan itu juga adalah untuk meletakkan pegawai yang berwibawa dan berintegriti untuk menentukan perkhidmatan yang terbaik boleh diberikan kepada masyarakat.

Dalam pada itu, Musa menjelaskan bahawa selain tindakan menukar seseorang anggota yang melakukan apa-apa kesalahan, PDRM turut akan mengenakan tindakan disiplin terhadap anggota terbabit, jika anggota itu didapati bersalah.

“Mana-mana pegawai yang kita dapati melakukan tindakan yang boleh menjatuhkan maruah PDRM, jadi kita (PDRM) boleh tukarlah.

“Bukan sahaja tukar, malah tindakan disiplin perlu dikenakan terhadap pegawai yang terlibat,” ujarnya.

Semalam, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengumumkan bahawa PDRM akan melakukan rombakan besa-besaran, melibatkan peringkat tertinggi dalam semua jabatan dalam agensi penguat kuasa terbabit.

Beliau berkata, rombakan berkenaan dijangka dilakukan selepas Aidilfitri, namun enggan memberikan maklumat terperinci berhubung perkara tersebut. - SH


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s4AQnm

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Sapa Malaysia


Demikianlah Artikel Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM

Sekianlah artikel Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rombakan Besar-besaran Naikkan Imej PDRM dengan alamat link https://sapamalaysia.blogspot.com/2017/06/rombakan-besar-besaran-naikkan-imej-pdrm.html

Subscribe to receive free email updates: